Srpen 2008

Dnes..

29. srpna 2008 v 22:46 Moudra..citáty..


♥Joga♥

22. srpna 2008 v 12:38 | zdroj:www.leafi.estranky.cz |  Abych nezakrněla:D

Jóga: Pozdrav slunci - sestava z 12ti cviků

"Pozdrav slunci", často nazýván i "Sluneční modlitba", je dynamická, na sebe navazující sestava cvičení, skládající se z 12 cviků. Jedná se o co nejplynulejší, na sebe navazující cvičení, prováděného za pravidelného rytmického dýchání. Aktivuje tělo, mysl i ducha, povzbuzuje krevní oběh a nechává proudit energii celým tělem.

Ráno nám pomáhá probrat se po fyzické stránce a večer uvolňuje napětí celého dne. Čím jiným bychom tedy mohli začít náš den, než "pozdravem slunci"?

Jak často provádět toto cvičení?
Pozdrav slunci provádějte denně. Tak si sled cviků a pohybů zafixujete nejrychleji a vaše tělo si snadněji zvykne na nové pozice. Budete mnohem pohyblivější a ohebnější.

1. Rovně se postavte a dejte nohy k sobě. Ruce přiložte dlaněmi k sobě přímo před hrudník a zhluboka dýchejte.

2. Zvedejte ruce až do úplného vzpažení a přitom se zhluboka nadechněte. Lopatky tlačte k sobě a zatněte hýžďové svalstvo. Aniž byste se prohýbala v bederní části zad, zaklánějte se od oblasti hrudní páteře.

3. Vydechněte, ohněte celý svůj trup a hlavu nechejte volně skloněnou. Vaše záda by přitom měla vytvořit rovnou přímku. Špičkami prstů, nejlépe ovšem celými dlaněmi, se dotkněte země. Jednodušší je to s mírně pokrčenými koleny.

4. Nadechněte se, svou pravou nohu postavte co nejvíce dozadu a zapřete se bříškem chodidla. Druhá, ohnutá noha nese převážnou část vaší tělesné hmotnosti. Obě ruce položte těsně vedle předního chodidla. Hlavu držte vzpříma.

5. Zadržte dech a k noze vzadu přisuňte i levou nohu. Rukama se zapírejte přesně na úrovni ramen. Vaše tělo je napjaté a od hlavy až k patě by mělo tvořit jednu dokonalou přímku. Je-li pro vás tato pozice poněkud namáhavá, zapřete se koleny o podlahu.

6. Vydechněte a ohýbejte paže. Měla byste skončit v pozici, kdy se čelem, trupem, koleny a bříšky chodidel dotýkáte podlahy. Kyčle by měly být od země mírně vzdáleny.

7. Nyní položte na zem i boky. Napněte nohy a zhluboka se nadechněte. Při nádechu zvedejte hrudník a hlavu a přitom se opět zapírejte rukama. Zatněte hýžďové svalstvo.

8. Vydechujte a zvedejte pánev. Mějte napnuté nohy a celými chodidly se postavte co nejblíže vašim rukám. Hlavu držte rovně - jako by měla prodlužovat vaší páteř.

9. Nadechněte se a zároveň s tím položte ohnutou pravou nohu přímo mezi vaše ruce. Levá noha zůstává co možná nejvíce napnutá vzadu, zapřená opět o bříško chodidla. A vaše tělo by mělo opět vytvořit naprosto rovnou přímku. Je-li pro vás tato pozice poněkud namáhavá, položte na zem holeň nohy vzadu.

10. Vydechněte. Levou nohu položte dopředu a napněte kolena. Ohněte celý svůj trup a hlavu nechejte volně skloněnou. Záda přitom musí tvořit rovnou přímku. Špičkami prstů, nejlépe ovšem celými dlaněmi se dotkněte země. Jednodušší je to s mírně pokrčenými koleny.

11. Srovnejte se, vzpřímeně se postavte. Stranou zvedejte ruce až do úplného vzpažení a přitom se zhluboka nadechněte. Tlačte lopatky k sobě a zatněte hýžďové svalstvo. Záda od hrudní páteře nahoru zatlačte dozadu, přičemž ale dbejte na to, abyste se neprohýbala v bederní části zad.

12. Vydechněte a pozvolna připažte.

Cviky na ploché bříško

21. srpna 2008 v 12:40 | zdroj:www.zhubneme.eu |  Abych nezakrněla:D
Cviky na břicho

→Horní břišní sval
Lehněte si na podložku nebo deku, paty a záda přitlačte na zem,
nohy mírně od sebe. Ruce si dejte za hlavu, lokty směřují ven.
Horní část těla pomalu zdvihejte a spouštějte. Opakujte 20x.
→Pas
Lehněte si na bok, nohy položte na sebe. Horní část těla opřete
o předloktí. Boky zvedněte ze země, tělo napněte, na zemi zůstává
jen noha a předloktí. Vydržte 10 sekund a vraťte se zpět
do výchozí pozice. Opakujte 10x. Potom se otočte se na druhou
stranu a cvik proveďte opět 10x.
→Spodní břišní sval
Ležte na zádech, horní část těla opřete o předloktí. Nohy natáhněte
nahoru a pomalu spouštějte dolů. Ve výšce asi 30 cm nad zemí
chvíli zastavte a potom je zdvihtěte opět do výchozí pozice nahoru.
Opakujte 10x.
Cvičte 2x týdně přesně a pomalu. Nezapomeňte na správnou
techniku dýchání. Při natažení výdech, při uvolnění nádech.
Před každým cvičením je důležité zahřátí, nejlépe při hudbě.
Na závěr cvičení si lehněte na 30 sekund na záda a co nejvíc se
protáhtěte.

Cviky na záda

21. srpna 2008 v 12:29 | zdroj:www.cvicime.cz |  Abych nezakrněla:D
Cviky na záda
č.1→Provedení: Leh na zádech, pokrčené nohy, chodidla i kolena od sebe na šířku pánve, ruce podél těla. Podsadíme pánev tak, že stáhneme břišní a hýžďové svaly, bederní páteř zatlačíme do země. Opakujeme 8x. (Poznámka: Pro kontrolu správnosti provedení cviku lze zasunout dlaně pod bederní páteř a cvičíme v této poloze.) Chyby: Záklon krční páteře.
č.2→Provedení: Leh na zádech, pokrčené nohy, kolena i chodidla od sebe na šířku pánve, ruce složené pod hlavou. V klidu se nadechneme a s vý­dechem zvedneme hlavu, ruce, ramena i lopatky nad podložku, podíváme se na břicho a pomalu pokládáme zpět. Opakujeme 2x po 10. (Pohyb provádíme plynule - tahem, ruce podpírají šíji.) Chyby: Švihový pohyb, zvedá se bederní páteře.
č.3→Provedení: Leh na břiše, nohy natažené a mírně od sebe, ruce složené pod čelem. Stáhneme hýžďové a břišní svaly, zvedneme ruce, hlavu a horní část hrudníku mírně nad podložku, provedeme úklon vpravo, zpět, vlevo, zpět a položíme. Opakujeme 4x na obě strany. (Poznámka: Cvik provádíme tahem, nikoliv švihem.) Chyby: Prohýbání bederní páteře, záklon hlavy, švihový pohyb.
č.4→Provedení: Leh na břiše, natažené nohy, ruce ve svícnu (lokty ve výši ramen svírají pravý úhel), hlava opřená čelem o zem. Stáhneme břišní a hýžďové svaly, zvedneme ruce, hlavu a horní část hrudníku nad podložku, stáhneme lopatky k sobě, předloktí tlačíme ke stropu, výdrž 5 s a položíme. Opakujeme 8x. Chyby: Záklon hlavy, prohýbání bederní páteře.

Cviky na zadek

21. srpna 2008 v 11:56 | zdroj:www.fitness-cviky.cz |  Abych nezakrněla:D
Cviky na zadek
→Lehneme si na levý bok a hlavu opřeme o levou ruku. Zvedneme ze země obě narovnané nohy.
Pravou nohu podržíme ve vzduchu a levou kmitáme nahoru a dolu.
Cvičíme dokud neucítíte pálení, poté nohy vystřídejte.

→Lehneme si na záda a ruce položíme podél těla. Chodidlo pravé nohy opřeme o levé koleno.
Napneme zadek a zvedneme ho ze země alespoň 25cm. V této poloze vydržíme pět vteřin a vrátíme se zpět do výchozí polohy. Opět po několika opakování vystřídáme nohy.

→Sedneme si na zem a narovnáme záda. Dlaně položíme vedle zadku a levou nohu pomalu zvedáme ze země. Vydržíme v krajní poloze a uvolníme. Po několika opakováních vystřídáme nohy.

Cviky na boky

21. srpna 2008 v 11:50 | zdroj:www.fitness-cviky.cz |  Abych nezakrněla:D
Cviky na boky
→Postavte se, nohy rozkročte víc než na šířku ramen a ruce zapřete o boky a pomalu přeneste váhu na pravou nohu. Pravou patu tlačte k zemi a nohu pomalu narovnávejte, až se vrátíte do původní pozice.

→Lehněte si na pravý bok, nohy nechte v jedné přímce s tělem. Pravou rukou se zapřete o zem.
Zvedněte boky několik centimetrů nad podložku. Zatněte břišní svaly a vysuňte pánev nahoru, jak nejvíc můžete. V této pozici vydržte několik sekund a poté se pomalu vraťte do výchozí pozice.


♥Dotazníček♥

19. srpna 2008 v 17:08 | Mili
  • JSI...?
Upřímná? vím moc dobře že nejsem...bohužel:(
Seběvědomá? tak to stopro ne!nemám ani kapku sebevědomí a štve mě to
Hodná? snažím se
Přátelská? bohužel i k nepřátelům